Nieuw “COOL TRUCK”-recyclingpakket voor HYSTER®-vorkheftrucks van 2-3,5 ton

Hyster Europe heeft in Duitsland een nieuw ‘Cool Truck’-pakket voor de serie vorkheftrucks H2.0-3.5FT aangekondigd. Dit pakket moet de beschikbaarheid van de truck vergroten en de betrouwbaarheid onder extreme omstandigheden, bijvoorbeeld bij het verwerken van papierbalen en recycling, verhogen.  

 

“Wanneer er in de papierindustrie gewone vorkheftrucks worden gebruikt, raken de radiateurs snel verstopt waardoor de trucks onnodig stilstaan”, vertelt David Reeve, industriemanager, Counterbalance Solutions. “Dat is niet alleen frustrerend, maar kost bedrijven veel geld door verloren productie en bovendien kan het tot andere problemen leiden.”

De presentatie van het nieuwe ’Cool Truck’-pakket voor trucks met capaciteiten van 2-3,5 ton volgt op de geslaagde introductie van de H4.0-5.5FT Cool Truck in 2015. Dit pakket bestaat onder meer uit een innovatieve ventilator waarbij de luchtstroom automatisch omkeert waardoor de reinigingsintervallen van de radiateur aanzienlijk verlengd worden ten opzichte van een standaard H2.0-3.5FT. Wanneer opgehoopt vuil in de radiateur tot een minimum kan worden beperkt, neemt de productiviteit toe en wordt de ROI gemaximaliseerd.

“Het pakket zorgt ervoor dat er minder vuil in het motorcompartiment komt en op de transmissie of in de radiateur vast blijft zitten”, legt Reeve uit. Hij voegt daaraan toe dat stofhoezen om de kantel- en stuurcilinders ook de kans op schade aan de cilinders door vuil minimaliseren. Verder worden er rubberen beschermingen over de aandrijfas geplaatst, waardoor er minder papierresten onder de vloerplaten kunnen komen.

In de zijpanelen zijn ventilatieopeningen aangebracht, waardoor er minder vuil vanaf de grond wordt aangezogen en een stevige, meerdelige belly pan onder de motorruimte zorgt dat er minder los vuil in de onderkant van de truck komt.

De Cool Truck is gebaseerd op de huidige serie Hyster® H2.0-3.5FT, met vermogens van 2 tot 3,5 ton, en speciaal ontwikkeld voor recyclingbedrijven of papierfabrieken met terreinen vol balen gerecycled papier die tot pulp moeten worden verwerkt. Er zijn diverse opties beschikbaar om aan specifieke vereisten van bepaalde toepassingen te voldoen.

“We hebben over de hele wereld uitgebreide testen in de praktijk bij de zwaarste toepassingen in de papierproductie uitgevoerd om de betrouwbaarheid van ons systeem te testen”, vertelt Reeve. “We hebben bijvoorbeeld gemerkt dat de motorruimte van conventionele trucks veel vaker moet worden leeggehaald om oververhitting te voorkomen.”

“Wanneer er ladingen uit dicht op elkaar geplaatste balen op een voertuig moeten worden gehaald, worden er grote schokken op het hulpstuk, de mastrollen en het vorkenbord overgedragen”, zegt Reeve. Hij legt verder uit dat dit voor ernstige schade aan transmissies en uitrusting op de voorkant kan zorgen, terwijl de motor en het koelsysteem van de truck overbelast kunnen raken.

De Hyster® Duramatch™-transmissie met Controlled Power Reversal vermindert de schokbelasting op de transmissie en zorgt dat de banden langer meegaan, en dat verhoogt de betrouwbaarheid van deze robuuste trucks.

“De Cool Truck is zodanig ontwikkeld dat hij ook bij zware papier- en recyclingtoepassingen blijft werken, waardoor deze truck de betrouwbaarheid en duurzaamheid biedt die eindgebruikers van hun trucks verwachten”, voegt Reeve daaraan toe.

tel
Mijn winkelwagen
Je winkelwagen is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.