HYSTER® LPG trucks lossen logistieke uitdaging op voor Agility uit Stuttgart

Agility uit Stuttgart heeft haar elektrische truckvloot vervangen door nieuwe Hyster® H1.8FT LPG-vorkheftrucks. Hierdoor heeft het bedrijf zijn capaciteit behoorlijk vergroot. Door het vervangen van de nieuwe trucks, is er een stuk minder onderhoud nodig. En dat is noodzakelijk in deze groeiende markt.

 

In de hypermoderne logistieke bedrijfshal van Agility worden auto-onderdelen van diverse leveranciers in Europa samengesteld. Vanaf hier worden de goederen op aanvraag verscheept, per luchtvracht verzonden of per koerier verstuurd, afhankelijk van de urgentie van de vracht.

 

Elke vierkante meter telt

Ondanks snelle veranderingen in de markt, is Agility  de afgelopen jaren succesvol gegroeid en is de capaciteit in Stuttgart uitgebreid. Hierdoor moest de bestaande vloot van elektrische heftrucks plotseling meer uren werken dan voorheen.Agility is gevestigd in het gebied Korntal-Münchingen nabij Stuttgart. Hier hebben onder andere de autofabrikanten Mercedes Benz en Porsche hun hoofdkantoor. Ook grote leveranciers als Bosch en Würth komen uit deze omgeving. Hoewel ruimte het belangrijkste is in dit drukke gebied, was er een oplossing nodig om truckvloot ononderbroken aan het werk te houden. “We zijn dankbaar voor elke centimeter ruimte die we beschikbaar hebben”, zegt Jürgen Götz, Technisch Manager bij Agility.

 

100% betrouwbaarheid vereist

Agility overwoog om de bestaande vloot van elektrische heftrucks uit te rusten met extra batterijen of om meer heftrucks in reserve te houden. “Zelfs het gebruik en opladen van lithium-ion batterijen, bijvoorbeeld tijdens de lunch, zou niet toereikend zijn geweest om ons te helpen”, aldus Jürgen. “De vrijdag is vooral erg druk en we hebben dan geen vrije tijd – de heftrucks moeten lopen. Wij zijn volledig afhankelijk van de trucks om de auto-onderdelen klaar te maken voor verscheping van Stuttgart naar Brazilië, Mexico, de Verenigde Staten en China. De schepen kunnen niet op ons wachten.”

 

LPG-heftrucks – de eerste keuze

“De uitdaging van Agility is vrij zeldzaam, dus hebben we samengewerkt aan een heel scala van mogelijke oplossingen”, zegt Ralf Glawa, Account Manager bij Hyster dealer Hald & Grunewald in Herrenberg nabij Stuttgart.

“Ondanks de toegenomen prestaties van de batterijen in de afgelopen jaren, was er gewoon niet genoeg capaciteit om te zorgen voor twee extra werkuren per dag.  Zelfs het elektrolytcirculatieproces kon niet voorzien in de vereiste prestaties. Daarom was het de meest verstandige oplossing om de vloot van elektrische vorkheftrucks te vervangen door voertuigen op aardgas”, vervolgt Ralf.

De nieuwe Hyster® H1.8FT Fortens LPG heftrucks zijn probleemloos in gebruik genomen bij Agility. Behalve als de gasfles moet worden vervangen en als er gepland onderhoud moet worden uitgevoerd, kunnen de heftrucks zonder onderbreking werken. De aanschaf van extra reservetrucks was niet nodig. De 8 Hyster LPG-heftrucks  hebben hierdoor de vorige vloot met elektrische vorkheftrucks bijna helemaal vervangen.

“De totale exploitatiekosten zijn aanzienlijk verlaagd door het gebruik van LPG-heftrucks. Op het eerste gezicht leken de elektrische vorkheftrucks goedkoper, omdat de LPG-heftrucks hogere onderhoudskosten en hogere initiële kosten van 15 tot 20 procent hebben, verklaart Ralf: ”

“Maar omdat Agility extra batterijen of extra elektrische heftrucks nodig had, zorgt de LPG-optie eigenlijk voor lagere totale cost of ownership. Ook als je rekening houdt met de vereiste werkduur en de afgelegde afstand.”

 

Design en kwaliteit geven vertrouwen

“We zijn meer dan tevreden met deze oplossing”, zegt Jürgen. “Zowel het ontwerp als het comfort van de heftruck hebben de bestuurders overtuigd.” De snelle en betrouwbare service was één van de belangrijkste factoren voor Agility om te kiezen voor het gebruik van alleen LPG-heftrucks.

 

Transparant beheer van processen en een verlaging van de transportkosten

In de Automotive Control Tower van Agility beheren en bewaken medewerkers alle processen in de supply chain, van binnenkomend tot uitgaand. Gewoonlijk zitten er drie dagen tussen de ontvangst van de goederen en het transport naar het buitenland. “We gebruiken deze tijd om de producten goed te verpakken”, vertelt de manager. “We verpakken volumineuze zendingen bijvoorbeeld met hout in een container, zodat de containers optimaal kunnen worden beladen met twee of zelfs drie lagen. Dit zorgt voor veel lagere transportkosten voor onze klanten.”

tel
Mijn winkelwagen
Je winkelwagen is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.