HYSTER® laat tijdens TOC 2016 opties zien voor sneller en zuiniger werken

Tijdens de Terminal Operators Conference (TOC), die dit jaar van 14 tot en met 16 juni in Hamburg wordt gehouden, praat Hyster® onder meer over snelheid, cost of ownership, gewichten, gegevens en de brandstofefficiëntie van machines voor materials handling.

 

“Processen voor het verwerken van vracht kunnen veel effectiever worden, van schip tot havenopslag”, zegt Rainer Marian, directeur Big Trucks Sales voor Hyster. “Werkzaamheden in terminals en achtergebieden kunnen sneller worden uitgevoerd met minder brandstof, een hogere productiviteit en meer kennis en beheer bij de manier waarop machines voor materials handling worden gebruikt.  Telemetrie kan een groot verschil maken.”

 

Optimaal machineparkbeheer in havens dankzij telemetrie

“Hyster Tracker™ heeft het machineparkbeheer in een aantal Europese havens al gerevolutioneerd”, zegt Rainer. “Automatische rapportering zorgt dat kosten effectief kunnen worden berekend, dat onderhoud kan worden gevolgd en dat de productiviteit van bestuurder en machine online wordt gemeten”.

Kenmerken zoals bewaking van storingscodes en impactdetectie betekenen dat reparaties en onderhoud effectief kunnen worden uitgevoerd, terwijl GPS-tracking, uurmeters en rapportage over het gebruik van trucks informatie kunnen geven om de productiviteit en processen te verbeteren, inclusief de indeling van werkterreinen.  Ook kan de toegang worden beperkt en kunnen dagelijkse controles worden geregeld.

Hyster Tracker™ kan in de fabriek worden geïnstalleerd op vrijwel alle trucks van Hyster of later op bestaande machines worden aangebracht. Ook machines van andere types en merken die in havens en terminals worden gebruikt, zoals straddle carriers, kunnen worden voorzien van Hyster Tracker. Hierdoor kan de efficiëntie bij alle havenwerkzaamheden worden verbeterd.

 

Brandstofefficiëntie en de GOOD DESIGN™ Award

“We zullen ons tijdens de TOC 2016 waarschijnlijk op brandstofkosten richten, omdat terminals naar de toekomst kijken en willen weten wat de prijzen over vijf tot tien jaar doen en welke invloed dat heeft op de bedrijfskosten van machines die vandaag worden gekocht”, legt Rainer uit.

Hyster heeft havens en terminals geholpen om hun brandstofverbruik aanzienlijk te verlagen, dankzij de ontwikkeling van een aantal van de meest brandstofefficiënte, zwaar uitgevoerde vorkheftrucks en containertrucks op de markt.  Deze besparingen waren een bijkomstigheid van de aanpak van het bedrijf om aan de emissiewetgeving van Stage IV/Tier 4 final (T4f) te voldoen; alle trucks van Hyster met een hefvermogen hoger dan 8 ton voldoen daar tegenwoordig aan.

Zo is de nieuwste Hyster® ReachStacker bijvoorbeeld uitgerust met de nieuwe Cummins QSL9-motor en Hyster-technologieën die hebben bewezen dat ze aanzienlijke brandstofbesparingen kunnen bieden.

“De Hyster® ReachStacker gebruikt tot 25 procent minder brandstof dan eerdere modellen. Dat kan tot meer dan 4 liter per uur oplopen”, bevestigt Rainer.  “Deze besparingen kunnen snel oplopen voor een machinepark en zelfs nog meer als de brandstofprijzen beginnen te stijgen.”

In 2015 won de Hyster® RS45-46 ReachStacker een GOOD DESIGN™ Award, vanwege zijn efficiënte motortechnologie en een productiviteitsverhogend ontwerp. De GOOD DESIGN™ Awards worden elk jaar door het Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design toegekend voor uitzonderlijke uitmuntendheid in ontwerp.

De Hyster® ReachStacker is ontwikkeld als een truck met  buitengewoon hefsnelheden en een uitstekende stapelcapaciteit tot maximaal vijf containers hoog en drie rijen diep. Het heeft een ‘on-demand’ koelsysteem en een lastafhankelijk hydraulisch systeem waarmee de motor bij lagere toerentallen kan draaien, waardoor de levensduur van de hydraulische olie en componenten wordt verlengd.

 

Containers wegen

“We willen ook graag over het wegen van containers met vorkheftrucks en ReachStackers praten met bestuurders die naar de TOC komen”, zegt Rainer, waarbij hij verwijst naar de vereiste voor de geverifieerde brutomassa (VGM) van elke container. “Hyster heeft al weegoplossingen voor containers die in havens over de hele wereld worden getest. We werken aan de uitbreiding van functies voor verschillende toepassingen, zowel voor systemen die in de fabriek worden gemonteerd als voor een achteraf geïnstalleerde systeem op bestaande machines. Ook willen we over kalibratie en certificatie praten.”

 

Speciale techniek voor efficiënte werkzaamheden in havens en terminals

“Het grootste deel van onze big trucks is aangepast vanwege specifieke werkzaamheden,” zegt Chris van de Werdt, commercieel manager voor Hyster Big Trucks. “We maken oplossingen die in specifieke toepassingen efficiënt kunnen worden gebruikt en we hopen deze uitdagingen tijdens de TOC Europe te bespreken. We hadden bijvoorbeeld onlangs een klant die met één ReachStacker veel verschillende soorten ladingen wilde verplaatsen, zoals standaardcontainers van 20′ en 40′, high top containers of containers met schuifzeil, laadtrailers en stalen spoelen.”

Hyster heeft een oplossing ontwikkeld die bestaat uit een unieke wisselaar voor hulpstukken die op de Hyster ReachStacker RS46-41XLS CH wordt gemonteerd, zodat hulpstukken eenvoudig kunnen worden verwisseld.  Als er een ander hulpstuk nodig is, kan de mast eenvoudig omlaag in het vereiste hulpstuk worden gezet.

Een ander voorbeeld was een methode om de inspectie van containers te vergemakkelijken. Dit is gedaan in samenwerken met Hamburg Container Service GmbH (HCS)  Het Hyster® Application Center heeft het Spreader Support System ontwikkeld waarmee containers stevig kunnen worden vergrendeld op een hoogte van 1,9 meter, zodat de controleur de containers grondig van alle kanten op schade kan controleren. Dat heeft als grote voordeel dat de container voor een controle niet meer op de grond hoeft te worden gezet, waardoor er veel tijd wordt bespaard en de operationele efficiëntie aanzienlijk toeneemt.

Chris beschrijft een andere toepassing. “Een stuwadoorklant had kranen op de kade met een maximale capaciteit van 50 ton en ze hadden een vorkheftruck nodig met een hefvermogen van 40 ton voor gebruik in schepen die moeten worden gelost. De uitdaging was dat de vorkheftruck zelf een leeggewicht van ruim 58 ton had. De kraan op de kade kon dit gewicht niet tillen.”

Hyster heeft een oplossing bedacht waarbij het contragewicht van 10 ton eenvoudig in één hefbeweging kon worden verwijderd en op het schip kon worden gezet. Daarna werd de truck overgezet en kon het contragewicht weer worden gemonteerd.

“Dankzij dit systeem kan de klant zijn bestaande kranen gebruiken om zware ladingen efficiënt en gemakkelijk op te tillen en te verplaatsen”, vertelt hij. De robuuste Hyster® H40XM-12 verwerkt stukgoederen en containers van 20′ met vorkpockets onder alle weersomstandigheden en geeft het havenbedrijf maximale flexibiliteit met één truck.

Voor toepassingen waarbij containers gevuld met losse materialen snel moeten worden geleegd, heeft Hyster een aangepast scharnierhulpstuk voor een reachstacker ontwikkeld. Onlangs zocht een klant een efficiënte manier om containers van 20′ met houtsnippers op het terrein van hun recyclingterminal te legen en bulkgoederen van de ene naar de andere container te verplaatsen.

“Het hulpstuk kan containers tot 60 graden kantelen en verplaatst de containers iets opzij voor meer stabiliteit van de volledige ReachStacker zodat de machine alle houtsnippers in één simpele, gecontroleerde en efficiënte beweging kan legen”, zegt hij.

tel
Mijn winkelwagen
Je winkelwagen is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.