Geachte,
De voorbije 6 weken bleven we bij B-CLOSE paraat staan voor onze klanten, terwijl we de veiligheid van onze medewerkers verzekerden en de maatregelen van de regering respecteerden. De distributie en enkele andere sectoren bleven immers doorwerken en het gebruik van intern transport en materiaal voor goederenbehandeling maakt een cruciaal onderdeel uit van die operationele werking.
Vanaf maandag 4 mei start de 1e fase van de exitstrategie van onze regering. Industrie en B2B-bedrijven zijn de eersten die terug hun activiteiten mogen opstarten. En met die heropstart zal ook de vraag naar onze diensten opnieuw snel stijgen. Meer dan ooit willen we u optimaal van dienst zijn, zonder de veiligheid van onze medewerkers, klanten en leveranciers te compromitteren.
Onze bedienden blijven zoveel mogelijk thuiswerken. Onze kantoren en werkplaatsen zijn wel open en daar zijn alle voorzieningen getroffen om de nodige afstand van elkaar te kunnen bewaren. Er zijn ook voldoende beschermings- en ontsmettingsmiddelen aanwezig. Voor leveranciers zijn er strikte richtlijnen die vooraf gecommuniceerd worden en ook ter plaatse gepubliceerd zijn.
Onze buitendienst techniekers zijn klaar om onze klanten ter plaatse van dienst te zijn. Wij hebben hen uitgerust met de volgende extra beschermingsmiddelen bovenop de normale PBM’s:
- ontsmettingsmiddel om de machines, indien nodig, voor en na het werk te ontsmetten;
- beschermmaskers voor bedekking van mond en neus;
- alcoholgel om de handen te ontsmetten;
- water en zeep om de handen te wassen als de klant dit niet veilig ter beschikking kan stellen.
Wij geven hen ook bijkomende instructies, waarvan we vragen aan alle klanten om deze te respecteren.
- Hou altijd minimum 1,5 m afstand van anderen.
- Klanten moeten een afgezonderde ruimte voorzien om de werkzaamheden uit te voeren en hun personeel moet voldoende afstand houden.
- Als je je vooraf moet registreren bij de klant voor je de site mag betreden, gebruik dan steeds je eigen pen. Draag ook handschoenen als je het registerboek moet aanraken of was zeker je handen nadien als je geen handschoenen kon dragen.
- Voor betalende serviceorders wordt er geen handtekening meer gevraagd van de klant op de toughbook. Vraag wel steeds een mondeling akkoord en noteer zelf op het order de VOLLEDIGE naam van de persoon die zijn goedkeuring gegeven heeft.
- Doe steeds een risico-analyse van elke nieuwe situatie en voer je werkzaamheden enkel uit in omstandigheden die veilig zijn voor jezelf en anderen.
- Volg steeds de richtlijnen die van kracht zijn op de site van de klant.
Als de klant bepaalde bijkomende regels heeft of er zijn bepaalde omstandigheden waar wij rekening mee moeten houden, vragen we hen om ons vooraf te informeren zodat we onze werknemers correcte instructies kunnen geven en onnodige verplaatsingen en gezondheidsrisico’s voor onze techniekers kunnen vermijden.
Naast onze technische dienstverlening hebben we ook nog stocktoestellen en kortetermijn huurmachines ter beschikking. Deze toestellen kunnen onmiddellijk ingeschakeld worden om uw activiteiten te verzekeren. Al deze toestellen worden zowel voor ophaling in onze werkplaats als bij levering ontsmet.
Ook in tijden van nood wil B-CLOSE aan uw zijde staan en samen met u oplossingen bedenken om een vlotte logistieke flow te verzekeren binnen uw operaties. Uiteraard zal u ook na deze crisis op ons kunnen rekenen.
Wij wensen u, uw naasten en uw collega’s een goede gezondheid.
U kan ons contacteren op de gekende nummers, of via info@b-close.be
Met vriendelijke groeten,
Het B-CLOSE team