De nieuwe lege containertruck van Hyster Europe kan dubbele containers van elk type verwerken, dus ook 2 reefers met koeleenheden aan dezelfde kant. Deze nieuwe trucks van Hyster® bieden dankzij de grootste capaciteit in de industrie (tot 11 ton) aanzienlijke voordelen voor de productiviteit.
Deze nieuwe serie van Hyster bestaat uit in totaal negen nieuwe modellen van de lege containerhandler, waaronder 4 trucks voor het oppakken van enkele containers tot 8 hoog (8’6”) en 5 modellen dubbele containerhandlers tot 9 hoog (8’6”).
Werkzaamheden met enkele en dubbele containers blijven wereldwijd groeien De trucks van Hyster® zijn al jarenlang marktleider en Hyster werkt nauw met klanten samen om de producten te verfijnen en continu te verbeteren, zodat de kosten per verplaatste container dalen.
De vernieuwde verstevigde spreaders zijn standaard voorzien van CANbus-bediening en een sideshift voor reefercorrectie. Verder kan klant uit diverse vergrendelingssystemen voor containers kiezen, voor een snelle verwerking van enkele of dubbele containers van de meest voorkomende types. Ook de mast is vernieuwd en nu in staat om zwaardere en offset ladingen te verwerken, maar biedt tegelijkertijd betere prestaties en een hogere duurzaamheid, met innovatieve kenmerken om drukpunten te verminderen en de levensduur te verlengen.
Containerbedrijven worden steeds meer gedwongen om continu meer efficiëntie en lagere kosten per verplaatste container te bieden. Vaak daalt de productiviteit wanneer er twee reefers worden verplaatst, omdat ze een voor een moeten worden vervoerd, waardoor er meer tijd en planning nodig is om dat voor elkaar te krijgen.
Met de nieuwe H11XM-ECD9 kan de chauffeur met gemak twee 40′ reefers verplaatsen, ook wanneer beide koeleenheden zich aan dezelfde kant bevinden, wat er normaal gesproken voor zorgt dat de lading uit balans is.
Ook klanten die één container per truck verplaatsen, profiteren van de zeer robuuste en duurzame machines die voor verwerking van dubbele containers zijn bedoeld.
Voor vermogen en snelheid bij elke heffing is de lege containertruck uitgerust met dezelfde betrouwbare en efficiënte Cummins Stage IV QSB 6.7-motor als de vorige modellen. Daarnaast beschikt deze truck over een innovatief on-demand koelsysteem en diverse prestatiemodi, waardoor de modus op de werkzaamheden kan worden afgestemd en het brandstofverbruik wordt geminimaliseerd.
De dagelijkse controles en onderhoud kunnen eenvoudig worden uitgevoerd, met minimale onderhoudsintervallen van meer dan 500 uur en een langer onderhoudsinterval van 10.000 uur voor de hydraulische olie (met normale oliemonstername). De nieuwe lege containertrucks kunnen worden aangepast aan specifieke toepassingen en er zijn talloze opties, zoals de dubbellijnse, automatisch smeersystemen, die ervoor zorgen dat de trucks nog minder service nodig hebben en dat de onderdelen minder snel slijten.
Met de introductie van de Hyster Tracker telematicasystemen kunnen de trucks ook effectiever worden beheerd voor een maximale beschikbaarheid, een optimale productiviteit en minimale kosten.
De nieuwe lege containertrucks van Hyster® worden ondersteund door een van de beste servicenetwerken ter wereld en bovendien bieden ze een uitstekend rendement op investeringen en lage Total Cost of Ownership (TCO).