HYSTER® brengt de brandstofefficiënte toekomst naar Greenport

Van 11 tot en met 13 oktober vindt het Greenport Congress in Amsterdam plaats en Hyster zal aanwezig zijn om over brandstofefficiëntie in havens praten.

 

“Bij havens, werkzaamheden langs de kust en binnenlandse terminals kunnen bedrijven met de nieuwste generatie brandstofefficiënte vorkheftrucks en containerhandlers profiteren van brandstofbesparingen”, zegt Rainer Marian, Big Trucks Sales Director bij Hyster. “De voordelen voor het milieu betekenen ook lagere bedrijfskosten. Dat noemen we winstgevende lage emissies en we beschikken nu al over de juiste technologie.”

 

Brandstofefficiënte reachstackers

Voor het verwerken van containers is de nieuwste Hyster® ReachStacker uitgerust met de Cummins QSL9 Stage IV-motor en technologieën van Hyster die ervoor zorgen dat het brandstofverbruik bij de verwerking van containers aanzienlijk daalt.

“De Hyster® ReachStacker gebruikt tot 25 procent minder brandstof dan eerdere modellen. Dat betekent dat er meer dan 4 liter per uur kan worden bespaard”, zegt Rainer.  “Deze besparingen kunnen snel oplopen voor een machinepark en zelfs nog meer als de brandstofprijzen beginnen te stijgen.”

De serie Hyster® ReachStackers bestaat uit 12 modellen die snel hefsnelheden bieden, maar ook goed stapelmogelijkheden tot drie rijen diep, met opties om zes containers op elkaar te stapelen. De RS46-41L CH heeft bijvoorbeeld een laadcapaciteit van 46.000 kg op de eerste rij, 41.000 kg op de tweede rij en 23.000 kg op de derde rij, voor een maximale flexibiliteit.

De truck heeft een ‘on-demand’ koelsysteem en een lastafhankelijk hydraulisch systeem waarmee de motor bij lagere toerentallen kan draaien, waardoor de levensduur van de hydraulische olie en componenten wordt verlengd.

 

Brandstofefficiënte vorkheftrucks

Deze brandstofbesparingen zijn een bijkomstigheid van de aanpak van het bedrijf om aan de emissiewetgeving van Stage IV/Tier 4 final (T4f) te voldoen; alle trucks van Hyster met een hefvermogen hoger dan 8 ton voldoen daar tegenwoordig aan.  Bij het verwerken van containers en bij talloze stuwadoorstoepassingen met hout, metaal, papier en andere producten ziet men deze voordelen al met de Hyster®  Big Trucks.

“Al onze kleinere IC-trucks en robuuste emissieloze elektrische trucks bieden brandstofefficiëntie en die zijn nu al verkrijgbaar“, vertelt Rainer.  “Maar bij Hyster zijn we ook bezig om elektrische zware vorkheftrucks met dezelfde prestaties als ICE-trucks te bieden.”

In 2016 liet Hyster al zien dat het een van de voorlopers in milieuvriendelijke technologie is, met een voorproefje van een nieuwe, unieke hoogvoltage lithium-ion batterij voor een elektrische truck van 8 ton.  Deze robuuste elektrische vorkheftruck kan in slechts twee uur volledig worden opgeladen en is ideaal voor gebruik bij de meeste toepassingen in papier, hout en staal; het is een duurzame oplossing zonder impact op de productiviteit, die tegelijkertijd geen emissies en een stillere werking biedt.

 

Grote elektrische trucks

In Mei 2017 kondigde Hyster aan dat het aantal elektrische voertuigen enorm gaat toenemen. in de nabije toekomst moeten terminals hun Big Truck-machineparken kunnen elektrificeren om over te kunnen stappen op zero-emissions, terwijl ze tijdens een volledige dienst dezelfde prestaties als een dieseltruck moeten kunnen leveren. Binnenkort beginnen we met het testen van een containerhandler voor volle containers van Hyster®  (52 ton) voorzien van elektrische motoren.

Innovatieve, elektrische grote hoogvoltagetrucks zullen naar verwachting in staat zijn om continu gebruik te ondersteunen, dankzij gebruikersvriendelijke oplaadmogelijkheden of opties voor het snel vullen van H2 (waterstofcel).

 

Efficiëntie met online machines

Terwijl havens wachten totdat deze technologieën commercieel beschikbaar worden, kunnen slimme terminals nu al hun efficiëntie verhogen en geld besparen door de gebruiksgegevens voor hun trucks te analyseren, toegang tot trucks te beperken en toezicht op dagelijkse controles te houden. Hyster Tracker is een telematicasysteem dat kan bepalen welke machines te veel of te weinig wordt gebruikt, en dat kan per truck, machinepark of locatie. Urenteller, gebruikskosten, periodiek onderhoud, foutcodes en schokregistratie kunnen allemaal worden bijgehouden, met daarnaast extra functionaliteit, zoals toegangsregeling voor chauffeurs.

De brandstof- of energiekosten kunnen dankzij de functie voor automatische uitschakeling worden verlaagd. Deze functie zorgt dat de machine wordt uitgeschakeld als deze gedurende een ingestelde tijd stilstaat. Ook is het mogelijk om in de gaten te houden of chauffeurs de controlelijst vóór een dienst hebben ingevuld, de snelste manier om problemen met de truck te beperken en stilstandtijd te minimaliseren.

tel
Mijn winkelwagen
Je winkelwagen is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.