450°C hete coils opgetild door een 30 tons heftruck met kettingloze mast

Hyster Company heeft vorkheftruck van Hyster® met een hefvermogen van 30 ton aangepast om het transport van hete metalen coils te vereenvoudigen en tegelijkertijd de slijtage van de heftruck te verminderen. Uniek is dat de heftruck geen ketting heeft.

 

“De klant heeft een staalfabriek en had behoefte aan een duurzame oplossing voor het transporteren van coils die een temperatuur tot 450 graden kunnen hebben”, aldus Chris van de Werdt, Commercial Manager voor Hyster Big Trucks. “De uitdaging was dat vanwege de hoge temperaturen van het metaal dat wordt vervoerd, het kettingvet op een normale mast snel zou verdwijnen en de slangen snel zouden slijten. Een bijkomend probleem was dat de heftruck gebouwen in en uit moest kunnen rijden waar de doorrijhoogte beperkt is.”

De Hyster Special Engineering Department ontwikkelde een oplossing waarbij de Hyster® H30XM-12 werd geleverd met een kettingloze monomast en een geïntegreerde doorn.

“Deze hefmast maakt alleen gebruik van hefcilinders, waardoor er geen mastkettingen zijn die onderhoud vergen”, aldus Chris. “Met de sterke doorn kunnen dan de hete coils gemakkelijk worden verplaatst en zelfs twee-hoog worden gestapeld. Ook is de gelimiteerde doorrijhoogte geen enkel probleem omdat dankzij het speciale mastontwerp een volledig vrije heffing mogelijk is zonder dat er onderdelen boven de mast uitsteken.”

De robuuste Hyster® H30XM-12 vorkheftruck is ideaal voor zware toepassingen en is bijzonder geschikt voor werkzaamheden waarbij verschillende metalen halffabrikaten verplaatst moeten worden. Met een 1200 mm lastcentrum zijn er opties beschikbaar voor verschillende type vorkenborden, vorken en voorzetapparatuur. Met “quick disconnect” voor snel wisselen van de voorzetapparatuur biedt het de gebruiker maximale flexibiliteit voor het verplaatsen van verschillende zware ladingen met slechts één heftruck.

“Soms hebben unieke uitdagingen een aangepaste oplossing nodig, ook al bieden Hyster®-heftrucks de betrouwbaarheid en kracht voor zware toepassingen. Wij werken met onze klanten en partners om speciale technieken te leveren die niet alleen helpen om de klus te klaren. In dit soort gevallen zijn ze zelfs van essentieel belang voor het behoud van de productiviteit en het laag houden van de onderhoudskosten”, aldus Chris.

De Hyster Special Engineering Department bevindt zich bij de fabriek in Nijmegen, wereldwijd centrum voor het ontwerp, de ontwikkeling en het testen van Hyster® Big Trucks.

tel
Mijn winkelwagen
Je winkelwagen is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.