2-delige vorkheftruck voor stuwadoren voor opheffen in scheepsrompen

De afdeling Special Projects Engineering van Hyster heeft een vorkheftruck met een hefvermogen van 40 ton aangepast voor gebruik bij intensieve stuwadoorswerkzaamheden.

 

“De stuwadoorklant had kranen op de kade met een maximale capaciteit van 50 ton en ze hadden een vorkheftruck nodig met een hefvermogen van 40 ton voor gebruik in schepen die moeten worden gelost”, vertelt Chris van der Werdt, commercieel manager voor Hyster Big Trucks. “De lastige was dat de vorkheftruck zelf een leeggewicht van ruim 58 ton heeft en die kon hun kraan op de kade niet tillen.”

Hyster heeft een oplossing bedacht waarbij het contragewicht van 10 ton eenvoudig in één hefbeweging kon worden verwijderd en op het schip kon worden gezet. Daarna werd de truck overgezet en kon het contragewicht  weer worden gemonteerd.

“Deze tweedelige vorkheftruck heeft een uniek borgsysteem met vier punten op het contragewicht , dat automatisch wordt ontgrendeld wanneer het contragewicht wordt opgeheven”, vertelt hij. “Dankzij dit systeem kan de klant zijn bestaande kranen gebruiken om zware ladingen efficiënt en gemakkelijk op te tillen en te verplaatsen.”

De robuuste Hyster H40XM-12 verwerkt algemene ladingen en containers van 20 voet onder alle weersomstandigheden en geeft de havenexploitant maximale flexibiliteit met één truck.  Deze truck heeft een robuuste as voor stabiliteit en duurzaamheid bij de zwaarste ladingen en een sterke, betrouwbare aandrijflijn, zodat hij zeer geschikt is voor deze zware stuwadoorstoepassing.

“Het stuwadoren van zware ladingen kan soms problemen geven bij het efficiënt laden en lossen van schepen”, zegt Chris van der Werdt, commercieel manager voor Hyster Big Trucks. “De vorkheftrucks van Hyster zijn robuust genoeg voor veeleisende havenomgevingen, maar soms zijn er unieke uitdagingen waarvoor we speciale technieken en oplossingen moeten ontwikkelen, en daar zijn wij het beste in.  We werken nauw samen met klanten en partners zodat wij voor elke uitdaging een passende oplossing kunnen bieden”, aldus Chris.

 

De afdeling Special Engineering van Hyster bevindt zich bij de fabriek in Nijmegen, wereldwijd centrum voor het ontwerp, de ontwikkeling en het testen van Hyster Big Trucks.

tel
Mijn winkelwagen
Je winkelwagen is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.